"egen tid"

Sitter här, lyssnar på Christian Kjellvanders "Poppies & Peonies" och skriver lite.
Lillan och Mattias ligger och sover middag, Jag tar tillfället i akt för lite "egentid".
Har tusen saker på listan över "saker-att-göra-när -Signe sover", men som så många gånger förr blir det en stund framför datorn...

Planen var från början att vi skulle åka hem till Mommo, äta påskmiddag och allt det andra joxet, men strax innan vi skulle åka spydde Signe ner hela sig och mig.
Hon började bli dålig redan igår eftermiddag, trött, hängig och ingen matlust...
Så det blev till att stanna hemma istället.

Det gör så ont i hjärtat att se det lilla pyret må dåligt, hon förstår ju inte vad det är som händer...
Hoppas det går över snabbt, det verkar än så länge inte vara så farligt som sist hon var magsjuk...peppar peppar.
Min fina Mattias gör iallafaall helt rätt som går och lägger sig en stund, det är inte ofta han gör det...
Han jobbar 6-7 dagar iveckan, ofta 10-14 timmar om dagen, så är det nån som behöver bara vara hemma och vila så är det han!

Nu ska jag nog ta och krypa ner till mina älsklingar i sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0